Yük sigortaları için yaygın olarak kullanılan başlıca teminat vardır. Geniş Teminat: verilen bu teminat aşağıdaki istisnalar haricindeki bütün rizikoları teminat altına alır. Dışalım ya da dışsatıma konu yükün sigortasında, satış sözleşmesinin taraflarından biri yabancı olacağından gerek alıcı gerekse satıcının standart ve uluslar arası kabul görmüş bir sigorta teminatı üzerinde anlaşmaya varmaları gerekmektedir.
Nakliyat sigortaları uluslararası nitelikte sigortalardır. Diğer taraftan tekne sigortalarında da aynı zorunluluk.
Bu taşınma süreci bazen saatte, bazen günde bazende veya ayda tamamlanabilir. Bu durumda verilen teminat malın seferde bulunduğu her aşamada yürürlüktedir. Bunlar dar geniş ve tam zayi olmak üzere farklı kazaların varlığı ile ilişkilendirilmiş sigorta teminatlarıdır. Bu sigortalar, sürekli sevkiyat gerçekleştiren sigortalılar için nakliyat sigortalarında abonman poliçeleri sunmaktadır.
Muhtelif zamanlarda sigortalının farklı ülkelerden ithal ve ihraç edeceği ya da yurt içinde sevk ettireceği ticari malların, belirli düzenli bir programının olması halinde bir. Geniş teminat, dar teminat ve tam zıya teminat olmak üzere üç şekildedir. Bunlar arasında emtia nakliyat poliçeleri, kıymet nakliyatı sigortaları, navlun sigortaları, tekne sigortaları ve sorumluluk sigortaları sayılabilir.
Bu haliyle de oldukça detaylandığı için uygulaması büyük bir dikkat ve özen gerektirmektedir.
Bu durumda sigortalı kendi hakkındaki korumayı ne kadar geniş tutarsa o kadar avantaj sağlayacaktır. Eğer taşımanın niteliğine uygun bir poliçe var ve. Kara yoluyla kamyon aracılığıyla nakliyat yapılabileceği gibi deniz ya da demir yolu kullanımı da vardır.
Tekne sigortaları özelinde ticari tekne sigortaları. Tüm mal ve yüklerin taşınması sırasında oluşabilecek hasarlara karşı bu sigortanın yapılması şarttır. Nakliye sigortaları bir seferlik taşıma sırasındaki hasarı karşılayabileceği gibi, bir yıl boyunca yapılan tüm taşıma faaliyetleri sırasındaki zararı da karşılayabilecek.
Bu rakamlar elementer branşların ( mal sigortaları ) sigortacılık sektörü içindeki önem ve büyüklüğünü açıkça göstermektedir. Emtia nakliyat sigortaları.
Denizyolu ve karayolu taşımacılığı başta olmak üzere havayolu taşımacılığı dahil tüm nakliye hizmetlerinde eşyalarınızın değerinde tazmin edilmesi için nakliye sigorta poliçesi düzenlenir. Yükünüz sizin için ne kadar değerliyse, bizim için de o kadar değerlidir.
Sürekli olarak mal alıp mal satmakta olan firmalar ürünleri de haliyle bir yerden bir yere taşımak zorundalar. Bununla birlikte emtia nakliyat (yük) sigortalarında bankaların sigorta güvencesi aramaları, tekne sigortalarında ise riske maruz meblağların yüksekliği ve ipotek alacaklısının sigorta teminatı arzusu, nakliyat sigortalarını finansal bir zorunluluk haline getirmiştir.
Taşıma esnasında uğrayabileceğiniz hasar ve kayıpları poliçede belirlenmiş genel ve özel şartlar kapsamında güvence altına alan sigorta türüdür. Ayrıca yük sigortaları kapsamında bazı ek primler söz konusu olabilmektedir.
Başlangıç ve bitiş sevkiyatı ek primi, aktarma ek primi, gümrük depolarında bekleme ek primi, gemi yaş zammı ek primi, soğutma ve havalandırma cihazlarında saatlik arıza ek primi, gidiş-dönüş ve sergileme ek primi, harp ve grev teminatı ek primi gibi. Sigortalının ihitiyacına ve riskin.
Uluslararası karayolu. Emtea ve Kıymet Nakliyatı sigortaları 2-Yat sigortaları 3-Tekne ve Navlun sigortaları 4-Sorumluluk sigortaları. Deneyim ve öngörüyle karşılanamayacak kadar büyük riskler için önlemleri beraber.
Sağlık sigortaları bir yıl olarak yapılmakta olup, yıl bitiminde, sigortalının sağlık durumuna göre yenilenmektedir. Teminat kapsamı açısından üç tür nakliyat sigortası bulunmaktadır. Günlük yaşamda insanlar arasında bağ kurmayı sağlayan en önemli şey güvendir.
Buna karşılık, malî sorumluluk ve can sigortaları, konusu itibarıyla mal sigortalarından ayrı bir grupta yer alır. Emtea nereye giderse gitsin, mal sahibi (yani imalatçı, tüccar veya alıcı) için, nakliye zinciri boyunca kazalar, doğal afetler, hatalı nakliye, hırsızlık gibi birçok risk unsuru vardır.
Deniz yolu taşımacılığında bunlara ek olarak “müşterek avarya” durumu da söz konusudur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.