27 Mayıs 2019 Pazartesi

Fason üretim nedir

Fason üretim nedir

Malzemesi marka sahibi tarafından karşılanarak başka bir firmaya yaptırılan üretim, fason imalat. Bazen dışarıya işi yaptıran tarafından ham maddesi verilmeden yaptırılan işler dahi fason iş olarak adlandırılmaktadır. Ruhsatlı yem fabrikalarında, ticari olarak gerçek ve tüzel kişilerce norm veya standartlara uygun yem ürettirme biçimi.


En basit tanımla fason üretim, iki firma arasında yapılan anlaşma ile bir firmanın sipariş vermesi ve diğer firmanın da sipariş doğrultusunda üretim yapmasıdır. Hatta bu mantık ile bakıldığında, inşaat sektöründeki “taşeronluk” kavramı dahi “fason iş” olarak düşünülebilir.


Fason üretim nedir

ABD ve Avrupa’daki işçi sınıfının iş hakları üzerinde daha da bilgilenmesi sonucu bazı temel haklar adına grev yapmaya başlaması, günümüzde uluslararası ticaret piyasalarında sıkça başvurulan bir yöntem olan fason üretimin de ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu nedenle firma, detaylar yerine ürünün kendisi ve pazarlamasına yönelik çalışmalara yoğunlaşabilir.


Buradaki temel nokta, üretimde ve bunun ardından gelen pazarlama konusunda verimliliği yakalamaktır. Elbette tek amaç bu olmamakla beraber, fason üretiminin küresel boyutta tercih edilmesinde birden fazla neden vardır. Kumaş, kesim ve dikimle ilgili kaynaklanan hatalar genelde fason atölyesinin sorumluluğunda olduğundan hatalı üretim ürünlerinin akıbetinin ne olacağı da önceden konuşulması gereken konulardandır.


Aynı şekilde ürettirilecek ürünün pazarlanması taraflardan herhangi biri tarafından gerçekleştirilebilir. Sarımsaklı Şampuanın Saça Faydaları Nelerdir? Genel anlamda, üretim yapılan ve fason üretimi kanun tarafından yasaklanmamış tüm sektörlerde fason üretim gerçekleştirilebilir.


Her iki firmada karşılıklı olarak bu işden fayda sağlamaktadır. Biri diğerine göre ekonomik üstünlüğe sahip iki firma arasındaki ilişki sonucu, küçük firmanın büyük firma için anlaştıkları türde, miktarda ve kalitede sürekli olacak şekilde üretim yapması ve bu üretimi anlaştıkları tarihte teslim etmesi.


Fason Üretim Tipleri Nelerdir? Programın üretim planlama ve izleme, üretim rota planlama, tarih bazında tedarik planlama ve izleme, sonlu kapasite kaynak planlama ve fiili maliyetlendirme yeteneklerini kullanabilirsiniz. Türkiyedeki firmaların bu yolda daha kolay yol almalarını sağlamakta hız kesmeden devam etmektedir. Ana hammaddeyi bir taraf, yardımcı işletme girdilerini de diğer taraf üstlenmek suretiyle uygulanan bir ücret nevidir.


FASON ÜRETİM SÖZLEŞMESİ 1- Taraflar İşbu sözleşme, bir taraftan …. Tarafların gerekli hak ve yükümlülüklerini gösteren sözleşmedir. Bu sistemler için oluşturulacak simülasyon modelleri tamamen üretim sisteminin tipine ve verilecek karara göre özel olarak oluşturulmalıdır.


Kendi ürününü üretmek için bir fabrika veya atölye kuran bir üretici üretim kapasitesini dolduramadığında, zarar etmemek ve bu kapasiteyi değerlendirebilmek adına dışarıya üretim yapabilir. Müşteri talepleri doğrultusunda tesislerimizde üretilebilecek genel ürün çeşitlerinin açılımıdır.


Fason üretim nedir

Bu ihtiyaçlar doğrultusunda yapılacak makineyi öncesinde tasarlayarak müşteri onayına sunmaktayız. Bu üretim modelinde beyaz et sektöründe faaliyet gösteren firmalar, çiftlik sahipleri ile sözleşme yapmakta ve bu sözleşmeye göre civciv, yem, aşı vb.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.